22 mei 2024
Mpact werd slachtoffer van een cyberaanval met ransomware. Op dat moment waren wij niet op de hoogte dat het ging om een cyberaanval en dachten wij dat het ging om een technische storing.
Door deze aanval waren de klantendienst van cambio en het eigen callcenter onbereikbaar. Om 18u werden de oproepen naar het callcenter naar onze partner VAB doorgestuurd. De VAB heeft die oproepen verzorgd tem 23/05/2024 13u.
- We plaatsten een duidelijke waarschuwingsboodschap op onze website dat we telefonisch moeilijk tot niet bereikbaar waren. We zijn ten allen tijden per mail beschikbaar gebleven.
- Op de nummers van de klantendienst werd er een wachtboodschap ingeschakeld waarbij vermeld werd dat de klantendienst tijdelijk niet bereikbaar is.
De normale werking van cambio kwam nooit in het gedrang. Cambio-gebruikers konden de cambio-App en Mycambio gebruiken om nieuwe reservaties te maken, de auto te openen,…
23 mei 2024
- Alle gebruikers kregen een mail met de boodschap dat onze partner Mpact slachtoffer is geweest van een cyberaanval en dat dit een impact heeft op onze telefonische bereikbaarheid. Lees er hier de mail op na.
- Dezelfde boodschap kon je lezen op onze website “Mycambio”
24 mei 2024
- De klantendienst van Brussel en Gembloux en ons eigen callcenter waren terug telefonisch bereikbaar, weliswaar met een kleinere bezetting dan normaal.
- Alle personen en bedrijven die zich hebben ingeschreven sinds 22/05/2024 werden aangeschreven om hen te informeren over een vertraging van de activatie van hun account. Lees er hier de mail op na
27 mei 2024
- Alle klantendiensten en callcenter hadden een normale bezetting en waren telefonisch bereikbaar.
31 mei 2024
- We kregen de bevestiging van externe cyberexperts er geen enkele indicatie is dat er persoonsgegevens van cambio-gebruikers openbaar zijn gemaakt. We hebben onze gebruikers daarover geïnformeerd per mail. Lees er hier de mail op na.